Passersystem

Öppna dörrar med tagg
Öppning av dörrar/portar sker med en tagg (passerbricka) som avläses när den hålls mot mitten av läsaren/porttelefonen.

Porttelefon
Besökande använder porttelefonen där angivet namn är kopplat till angivet telefonnummer. Vid uppringning kan den uppringde öppna porten via sin telefon. 

Instruktion hur portelefonen fungerar hittar du här:
Passersystem instruktioner medlem_v2

Tilldelning av taggar
Varje lägenhet tilldelats 3 unika taggar som är kopplade till lägenhetsnumret.

Förlust av tagg, trasig tagg, behov av extra tagg

  • Vid förlust skall detta anmälas snarast. Ange den förlorade taggens nummer eller numren på de som du har kvar och till vilken lägenhetsnummer (001-150) den tillhör så kommer taggen spärras.
  • En extra tagg per lägenhet beviljas. Kostnaden för extra/ny tagg är 100kr/st. Debiteras på månadsfakturan. Trasig tagg byts utan kostnad mot inlämnande av den trasiga taggen.

För något av ovan ärende välj ett av nedan alternativ:

  • Logga in på SBC kundportal och gör en felanmälan
  • Ring SBC Kundtjänst 0771-722 722 och gör en felanmälan.
  • Maila till förvaltaren, mail address finns på startsidan

Förvaltare, tidning post, städfirma mfl.
Företag som föreningen har avtal med eller andra som har behov att komma in i husen, miljöhus och andra byggnader har försetts med taggar för inpassering. Hemtjänsten har eget fristående system.

Säkerhet
Med det nya systemet går det att se vilken tagg som öppnat vilken dörr och när.

Avflyttning/inflyttning
Vid inflyttningen måste Köparen göra en felanmälan för att få taggarna aktiverade samt anmäla vilka telefonnummer som skall kopplas till porttelefonen. 

Om porttelefonen inte fungerar eller det inte går att komma in med brickan
Gör en felanmälan via SBC kundportal eller ring deras kundtjänst 0771-722 722. Ni kan alltid öppna med er portnyckel om taggen inte fungerar.

About the Author

Brf Ljungen