Du kan göra en felanmälan på föjande sätt:
På SBC Kundportal https://hemma.sbc.se/kundportal/login
På SBC hemsida https://www.sbc.se/kontakt/felanmalan/
Via kundtjänst via telefon 0771-722 722. Öppet vardagar 07.00-21.00.
Om du har problem att göra en felanmälan via SBC Kundportal så gå in på www.sbc.se och gör en felanmälan. I fäletet ”Förening” skriv ”Ljungen i Bjärred”
Akuta fel
Vid akuta fel kontakta
Kundtjänst ☎ 0771-722 722
Vardagar 07.00-21.00
Fastighetsjouren ☎ 040 – 689 24 80
Vardagar 16:00 – 07:00
Helgdagar 00:00-24:00
Akuta fel kan till exempel vara
- Vattenläckor
- Avloppsstopp med risk för översvämning.
- Frånvaro av vatten i kranen
- Strömavbrott
- Värmeproblem
Fel som kan vänta på att bli lösta utan att skada sker på fastighet eller egendom ska inte anmälas till Fastighetsjouren.
En onödig utryckning debiteras anmälaren. Detta för att undvika onödiga kostnader för dig och/eller föreningen. Observera att bostadsrättsinehavaren enligt bostadsrättslagen ansvarar för bostadens inre underhåll. Gränsdragningen finns specificerad i stadgarna.